HTML

Erasmus Valenciában

Beszámoló arról, hogy az Erasmus programnak köszönhetően hogyan borzoljuk fél éven keresztül a spanyolok idegeit... vagy Ők a miénket :) 1 félévet töltünk Valenciában, hogy megismerjük a spanyol szokásokat, mentalitást és hogy kipróbáljuk magunkat távol otthontól.

Fényképek

Időjárás

Friss topikok

Linkblog

Egyszer minden véget ér... avagy Adiós Valencia

2009.02.13. 20:18 :: *Anna*

Furcsa ez így. Nem titok, hogy egy hete itthon vagyunk. Ez az egy hét elég nagy rohanásban telt, így még nem számoltunk be a hazautazás körülményeiről, de most már erősen érzem a késztetést, hogy bepötyögjem.

Bár hihetetlennek tűnik, de 5-én délelőtt végeztünk a vizsgákkal mi is Anitával, aznap Máté is letudta az utolsó vizsgáját Győrben. Anitával ezután már csak a búcsú bulinkra készültünk, aznap este ugyanis kb 30 barátunk mondott nekünk búcsút egy bárban. Az este nagyon jól sikerült, bár furcsa volt mindenkitől elköszönni. Eljött több barátunk, csoporttársunk, ismerősünk, még a spanyol tanárunk is aki még a kezdetekben próbálta belénk pumpálni a spanyol tudást :) Büszkén jelentem agyon lettünk dícsérve, h mennyit fejlődtünk és ennek mennyire örül :) Szóval vigyorogtunk ezerrel, jó volt ezt hallani, még ha egy adag kedvesség is volt benne a búcsú miatt :)

Másnap elkezdtünk pakolni. Előzetesen elmondanám, hogy csütörtök éjjel még bőszen bizonygattuk mindenkinek, hogy ez mennyire sima ügy lesz, nem is értettük mit aggódnak ezen ennyit a többiek. Akkor még nem sejtettük mi van ránk... ugyanis péntek délután a kiakadás határán rájöttünk, hogy teljesen esélytelen. Akkorra ugyanis már elleptek minket a bőröndök, táskák, félig üres szekrények, káosz a négyzeten. A részletek kedvéért: úgy gondoltuk, h van ugyebár egy nagy bőrönd, ezen kívül egy kisebb ami kézipoggyászként utazik plusz ugye laptop, női táska stb... így a kisebb bőröndbe belekerült az összes jegyzet, könyv, farmer stb, vagyis minden ami nehéz. A nagyba minden egyéb ruha illetve folyékony amit nem lehet a gépre vinni. Azt gondolom igen jól elgondoltuk... ELMÉLETILEG :) A gyakorlat ezzel szemben kicsit másképp alakult. A kis bőrönd végül alig mozdíthatónak tünt, a nagyobb pedig alig lecsukhatónak. Így aludtunk el este. Másnap reggel kelés, utolsó simítások a pakolásban, félelem, h ennyit nem tudunk hazacipelni. Akkor ugyanis a következőképpen néztünk ki: nagybőrönd, kisbőrönd, laptop táska, kézi táska tele kajával, takaró amit kinn vettünk és gondoltuk naívan, h hazahozzuk. Ja, Anitának volt még egy táskája, úgyh koránt sem volt egyszerű a helyzet. Mire ezzel a sok cuccal leértünk a földszintre addigra rájöttünk, h a buszos ötlet ugrott, hívtunk egy taxit, irány a busz állomás és Barcelona. Eddig relatív simán ment a dolog (a cipekedéstől eltekintve), következett 4 óra pihi a buszon.
Barcelonában aztán egy bunkó taxissal eljutottunk a Plaza Cataluna-ig, ahonnan indult a reptéri busz. A reptéren végül megmértük a bőröndöket, 22 és 24 kilót nyomtak, így elkezdtünk megint kipakolni. Így már mindenhol táska lógott rajtunk, és én is gazdagodtam plusz egy kézipoggyásszal. A csekkolásnál az elején még nem volt gond, épp 20 kg-ot adtunk fel fejenként. Deeee... mint kiderült régebbi géppel megyünk haza, amin kevesebb hely van a csomagoknak, így csak a kisebbeket lehet felvinni a gépre. Ezért a kisbőröndöket is fel kellett adnunk, de megengedték, hogy a kettőt egy árán. Szerintem ezt akkor bánta meg a nő, amikor a "kis" bőröndünk egyenként 16-16 kilót nyomott :) De szerencsére nem mert szólni, hogy akkor fizessünk :) Jelzem még ekkor is volt 4 kézi poggyászunk fejenként, ami miatt még a gépen a stewardessek is kiröhögtek :) Mondjuk nem csodálom :)
Végül szombat este sikeresen megérkeztünk Bécsbe, majd éjfél után Győrbe. Akkor már mozdulni alig bírtunk, vasárnap pedig egy pohár felemelése is problémát okozott az izomláz miatt :) De végülis rájöttünk, h fejenként 50 kilót hazahoztunk 10 euros plusz áron :D Szerintem nem csináltuk rosszul :))

Szóval elhagytuk Valenciát. Hihetetlen, hogy augusztusban még elképzelni sem tudtuk, hogy milyen lesz, hogy hogyan jutunk ki stb. Akkor még csak elképzelések voltak, idegenek voltak az épületek, a képek a városról. Most meg élmények, képek, storyk ezrei található meg a fejünkben. A város látnivaló és apró utcái mind mind jelentenek vmit számunkra. Európa legtöbb országából vannak barátaink, ismerőseink. Felejthetetlen utazásokon vagyunk túl, sok más kultúrát ismertünk meg. El sem hiszem, hogy vége. Hogy megérte-e? MEG! Mindenkinek csak ajánlani tudom. És szerintem ezzel a többiek is így vannak. Köszönjük mindenkinek aki segített, aki támogatott, aki átélt velünk mindent itt vagy akármilyen egyéb kommunikációs formában. Köszönjük Mártinak és Ildinek a lehetőséget és a segítséget, a barátoknak és családoknak a támogatást. Mindenki másnak az olvasást, a kommenteket :) Mindegyiknek nagyon örültünk :)

Most viszont itt az idő, hogy befejezzük a blogot is. És hogy mit hoz a jövő? Mátéval nekifutunk a spanyol szakmai nyelvvizsgának májusban, Anitával pedig a nyáron terveink szerint diplomázunk. Közben pedig az itteni Erasmus hallgatókat igyekezzük "pátyolgatni", hogy nekik is legalább akkora élmény legyen az itt lét, mint nekünk volt Valenciában. Egy olyan élmény, ami felejthetetlen, amit soha senki nem vehet el tőlünk. Adiós Valencia!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Volvos 2009.02.16. 08:20:20

szlipp-szlipp
Könnyeinket morzsolgatjuk Mártival a szép beszédeteken, igazán meg vagyunk hatva.
Örülünk annak, h. ilyen jól sikerült az utatok, és reméljük, minél több hallgatót "rángattok" ebbe bele.
Márti és Ildi

*Anna* 2009.02.16. 10:17:19

Ebbe bárkit segítünk "belerángatni", mert tényleg életre szóló élmény, amit mindenkinek csak ajánlunk, szerintem ez nem kérdés :)